Jesteś tutaj: Strona główna > Centrum Scenografii Polskiej > Festiwal Nowej Scenografii > 23-24.09 // Masterclass light design dla początkujących i profesjonalistów z Felice Ross

23-24.09 // Masterclass light design dla początkujących i profesjonalistów z Felice Ross

Felice Ross jest reżyserem świateł w przedstawieniach teatralnych, operowych oraz tanecznych. Trzykrotnie otrzymała doroczną nagrodę za najlepsze projekty w Izraelu, nagrodę za najlepsze światła podczas Akko Theatre Festival oraz nagrodę za najlepsze oświetlenie sztuki klasycznej w Polsce. Przyznano jej również honorowe członkostwo Spanish Union of Lighting Designers.
Felice Ross prowadzi liczne warsztaty. Zasiadała również w jury Praskiego Quadriennale  oraz Międzynarodowego Festiwalu Szkół Teatralnych. Felice pracuje w Polsce od 2000 r.

 

 

 

  Warsztaty mistrzowskie dla początkujących

23 września, godz. 10.00–16.00

Muzeum Śląskie w Katowicach, ul. T. Dobrowolskiego 1

przestrzeń wystaw czasowych, poziom -4

 

Warsztaty mistrzowskie dla początkujących prowadzone przez Felice Ross skupione będą wokół roli światła w ogólnym ujęciu, o jego randze w procesie tworzenia oraz o zespołowości, która buduje się przy produkcji spektaklu. Artystka zaprezentuje uczestnikom tajniki swojej pracy na bazie realizacji teatralnych i operowych, zwracając uwagę na podstawowe aspekty light designu.

 

INFORMACJE PRAKTYCZNE:
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.
Obowiązują wcześniejsze zapisy – do 19 września 2016 r. lub do wyczerpania wolnych miejsc pod adresem mailowym:
m.hermanowicz@scenografia-polska.pl
Warsztaty prowadzone są w języku angielskim.

 

Warsztaty mistrzowskie dla profesjonalistów

 

24 września, godz. 10.00–16.00

Muzeum Śląskie w Katowicach, ul. T. Dobrowolskiego 1

przestrzeń wystaw czasowych, poziom -4

 

Główną osią masterclass dla profesjonalistów stanie się prezentacja wybranych realizacji teatralnych i operowych autorstwa Felice Ross. Podczas ich omawiania artystka skupi się na nietypowych trudnościach oraz wyzwaniach jakie stanęły przed nią podczas pracy przy produkcjach na całym świecie – zarówno tych wynikających ze specyfiki urządzeń technicznych ,jak i tych, które rodziły się za sprawą różnicy temperamentu, światopoglądu czy ludzkich oczekiwań.

 

INFORMACJE PRAKTYCZNE:
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.
Obowiązują wcześniejsze zapisy – do 19 września 2016 r. lub do wyczerpania wolnych miejsc pod adresem mailowym:
m.hermanowicz@scenografia-polska.pl
Warsztaty prowadzone są w języku angielskim.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

W dorobku Felice Ross znajduje się reżyseria światła dla takich dzieł jak Mewa Czechowa, Pigmalion Shawa, Niebezpieczne związki Choderlosa de Laclos, Sługa dwóch panów Goldoniego, Przygody dobrego wojaka Szwejka Haška, Więź krwi Fugarda, Festen Vinterberga (wystawiany w różnych teatrach w Izraelu), Oczyszczeni i Psychoza 4.48 Sary Kane, Burza i Ryszard II Szekspira, Bachantki Eurypidesa, Krum Levine’a, Dybuk Szymona An-skiego i Hanny Krall, Anioły w Ameryce Kuschnera, (A)pollonia, Koniec, Opowieści afrykańskie i Francuzi Warlikowskiego (wystawiane w różnych teatrach w Polsce), W poszukiwaniu straconego czasu Prousta (Schauspiel, Bonn), Sen nocy letniej Szekspira (Nicea), W dżungli miast Brechta (Schaubuhne, Berlin), Językami mówić będą Bovella, Madame de Sade Mishimy (Toneelgroep, Amsterdam), Makbet Szekspira (Schauspielhaus, Hanower), Zbrodnia przy ulicy Lourcine Labiche’a, Oblivion Dimetriodosa, American Buffalo Mameta (Teatr Poreia, Ateny), oraz Tramwaj zwany pożądaniem Williamsa (Teatr Odéon, Paryż).
Felice Ross opracowała projekty świateł dla Israeli Opera w Tel Awiwie (do Cyrulika Sewilskiego, The Medium, Oniegina, Traviaty), Opery Narodowej w Warszawie (do Otella, Oniegina, Damy pikowej, Don Giovanniego, Don Carlosa, Króla Ubu, Wozzecka, Latającego Holendra), National Opera w Waszyngtonie (do Andrei Chéniera), Teatru Wielkiego w Poznaniu (do Così fan tutte), Teatru Roma w Warszawie (do Tańca wampirów Polańskiego), La Monnaie Opera w Brukseli (do Medei, Makbeta, Lulu, Don Giovanniego, Powder Her Face), Bayerische Staatsoper w Monachium (do Eugeniusza Oniegina i Kobiety bez cienia), National Opera w Paryżu (do Ifigenii w Taurydzie, Parsifala, Zamku Sinobrodego, Głosu ludzkiego, Sprawy Makropulos, Króla Rogera – te dwa ostatnie utwory we współpracy z Teatro Real w Madrycie, Koronacja Poppei, Alcesty), dla Welsh National Opera w Cardiff (do Manon Lescaut), dla Opery Narodowej w Pradze (do Salome), dla Palau de les Arts w Walencji (do Oniegina i baletu El amor brujo), dla Staatsoper w Berlinie (do A Rake’s Progress), a także podczas Savonlinna Opera Festival (do Traviaty) oraz dla grupy Third World Bunfight z Kapsztadu (do Makbeta), dla Seo Dance Co. z Seulu (do A Table, Hymne a l’Amour), dla Barak Marshall Dance Co. z Tel Awiwu (do Aunt Leah, Emma Goldman’s Wedding, Rooster), jak również dla Rina Shenfeld Dance Co. z Tel Awiwu i Hyenna Dance Co. z Antwerpii.
Warsztaty zrealizowane zostaną we współpracy partnerskiej z firmą ProLight, zapewniającą profesjonalne urządzenia i systemy oświetleniowe.

 

W ramach Festiwalu Nowej Scenografii prowadzimy nabór na:

- warsztaty wideo z Maciejem Włodarczykiem,

- masterclass fotografii teatralnej z Adamem Golcem,

- masterclassy dla młodych twórców z Justyną Łagowską, Mirkiem Kaczmarkiem, Małgorzatą Szydłowską oraz Aleksandrą Wasilkowską.