Kup bilet

Widok Krakowa malowany przez artystę – profesora z okien jego pracowni, mieszczącej się w gmachu ASP w Krakowie. Należy do tzw. pejzaży szerokich („ręcznikowych”), o rozległej linii horyzontu. Na pierwszym planie widzimy Barbakan, za nim w głębi Brama Floriańska, po prawej Baszta Stolarska – jedna z trzech, które pozostały z murów obronnych Krakowa, wyburzonych w latach 1810-1814, za którą z mgły wyłania się sylwetka dachu i jednej z wież kościoła Mariackiego. Fałat namalował więcej takich widoków, ujętych w różnych kadrach, o różnych porach dnia i roku, w technice zarówno olejnej, jak i ulubionej przez niego akwareli, w której osiągnął niezwykłą biegłość. Pejzaż stał się symbolem smutku i nostalgii, typowym dla dekadenckich nastrojów fin de siecle’u.

 

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn