Celem Triennale jest wychwycenie aktualnych i najbardziej wartościowych postaw oraz trendów w grafice. Uczestnicy zgłosili prace, które powstały w ciągu trzech ostatnich lat. W tegorocznej edycji prace oceniano w dwóch kategoriach. Pierwsza z nich – drukowalne – koncentrowała się na tradycyjnej grafice, na podejściu artysty do problemu utrwalenia obrazu. Ważny był tu zarówno warsztat graficzny, przeniesienie idei na podłoże, jak i twórcze podejście do materii podłoża. Druga kategoria – matrycowe idee – zachęcała do prezentacji dzieł o charakterze intermedialnym lub instalacyjnym. Ocena prac uwzględniała głównie aktywne ujęcie idei matrycy: od kreacji intermedialnych i cyfrowego modelowania obrazu po przestrzenne bądź też złożone instalacje graficzne oraz konceptualne sposoby definiowania graficznej matrycy. W ramach tej kategorii zgłaszane mogły być także prace mieszczące się w idei tradycyjnego graficznego druku, podkreślające jednakże innowacyjny i nowatorski stosunek artysty do matrycy.
Wśród zgłoszonych 623 prac 254 autorów dominowały te wykonane tradycyjnymi technikami graficznymi. Jury w składzie: Andrzej Bednarczyk, Tomasz Daniec, Sebastian Dudzik, Ryszard W. Kluszczyński, Andrzej Łabuz, Mirosław Pawłowski, Krystyna Piotrowska, Małgorzata Et Ber Warlikowska obradowało w dniach 25–26 czerwca 2015 roku, przyznając 19 nagród regulaminowych oraz fundowanych. Do wystawy pokonkursowej, po raz pierwszy organizowanej we współpracy z Muzeum Śląskim, zakwalifikowano 88 prac.